אסבסט -מסוכן או לא?

אסבסט או בשמו הלועזי – asbestos הוא חומר הנוצר בטבע ומנוצל על ידי כרייתו ממכרות של סלעי אסבסט.

האסבסט הוא חומר עמיד לאש, חום ומים ולכן נעשה בו שימוש למגוון רחב של צרכים. אסבסט מעורב בבטון מייצר חומר חזק המתאים לשימוש בבנייה ובשילוב של מחיר זול הוא הפך לחומר אטקרקטיבי בבניית מבנים רבים בתקופת העלייה בשנות החמישים. השיכונים הרבים שנבנו בזמנו ידועים גם בכינויים "אסבסטונים".

אמנם מאז שהתגלה כי אסבסט מסוכן לבריאות הופסקה הבנייה בחומר זה ופירוק והטמנה של אסבסט מתבצע בשנים האחרונות, אך עדיין ניתן למצוא מבנים המכילים אסבסט בגגות, קירות, צינורות ביוב, אדניות ובאלמנטים נוספים החשופים לבני האדם.

החשש הגדול הוא כי ברגע שמבנה כלשהו המכיל אסבסט ניזוק, ישתחררו לסביבה סיבי אסבסט מיקרוסקופיים שיהפכו לסכנה באזור. מוצרי האסבסט אשר מכילים סיבי אסבסט שבירים עלולים גם ממגע יד קל לשחרר חלקיקים מסוכנים לסביבה. בדרך כלל, המוצרים העשויים מסיבי אסבסט נתונים ללחץ ומגע חזקים יותר ממגע כף יד ולכן חומרים בהם נמצאים סיבי אסבסט הם מקור לחשש סביבתי.

הסכנה בחשיפה שונה מאדם לאדם בשל מצבו הבריאותי, גילו והגנים שלו ואינה ניתנת לאבחנה מיידית.

לשאלות הנפוצות כגון: האם מסוכן לעבוד במקום בו יש אסבסט? האם מותר לחיות בבית עם אסבסט? יש אסבסט ליד גן הילדים האם זה מסוכן? התשובות אינן חד משמעיות. כדי לתת תשובה אמיתית נדרשת בחינה על-ידי סוקר אסבסט מוסמך שהוסמך על ידי המשרד להגנת הסביבה. סוקר האסבסט בודק את מיקומו ומצבו של האסבסט ויכול לתת תשובה אמיתי לשאלות רלוונטיות.

לייעוץ או הזמנת סוקר התקשרו עכשיו: 052-2453276